Vi svarar på ditt meddelande under tjänstens bemannade öppettider.
Du kan däremot påbörja ditt ärende vilken tid som helst på dygnet, vi hanterar ditt meddelande så snart tjänsten är bemannad.
Ja, för att använda denna tjänst måste du vara patient hos oss eller ha en remiss till oss.
Allt du behöver är en mobiltelefon/läsplatta/dator med internetuppkoppling och mobilt BankID.
Vid frågor av rent teknisk karaktär är du välkommen att kontakta oss på tekniksupport@erstadiakoni.se så hjälper vi dig.
I Min vård har du kontakt med vårdpersonal från den enhet eller mottagning som du tillhör på Ersta sjukhus – samma personer som du pratar med om du ringer till oss eller träffar om du kommer hit på ett mottagningsbesök.
Du inleder ditt ärende med att svara på ett antal frågor – för att vi ska förstå hur vi kan hjälpa dig. Ta den tid du behöver för att svara på frågorna. Vi har sedan kontakt via en chatt på din mobil, dator eller surfplatta. Chatten är asynkron – vilket betyder att du inte behöver sitta kvar och vänta på svar. Du får en SMS-avisering till din mobiltelefon när det finns ett svar att ta del av.
Kontakten avslutas när du och din vårdpersonal anser att du fått den hjälp du behöver eller när annan uppföljning är planerad.
Du kan påbörja ditt ärende och besvara de förberedande frågorna när som helst under dygnets alla timmar. Vi svarar när tjänsten är bemannad.
Upplever du en allvarlig försämring och inte får kontakt med din vårdpersonal ring 1177. Vid livshotande tillstånd ska du ringa 112.
Om din vårdpersonal bedömer att du behöver träffa oss fysiskt så hjälper vi dig att boka in en tid.
Tjänsten Min vård är ett komplement till annan vård och vi vill med den bidra till större frihet och ökad tillgänglighet för dig som patient. Genom att du loggar in med mobilt BankID så är du säkert identifierad. Vårdpersonalen som du har kontakt med i tjänsten har samma ansvar för din behandling som när du besöker oss.
Du behöver ett mobilt BankID och en internetuppkopplad dator, surfplatta eller mobil. De flesta webbläsare fungerar bra, till exempel Google Chrome och Safari - undvik Internet Explorer.
Att logga in med mobilt BankID är det säkraste sättet att identifiera sig digitalt. Vi är måna om din integritet och därför måste vi kunna identifiera dig.
Mobilt BankID beställer du från din bank.
Våra frågeformulär finns idag endast på svenska men i chatten kan du använda engelska om du föredrar det.
Om du har tillgång till mobilt BankID och internet kan du använda Min vård digitalt även från utlandet.