Eget initiativ/Egenanmälan
Du kan själv kontakta oss via vår telefonmottagning som är öppen alla vardagar kl 13.00 – 14.30. Telefonmottagningen är bemannad med en specialistsjuksköterska. Under telefonsamtalet görs en första bedömning av ditt vårdbehov och om behovet kan tillgodoses vid vår klinik. I så fall blir du brevledes erbjuden tid för fortsatt bedömning och ställningstagande till vård och behandling.
Via remiss
Kommer du som patient via remiss görs en första bedömning av ditt vårdbehov och om behovet kan tillgodoses vid vår klinik. I så fall blir du brevledes erbjuden tid för fortsatt bedömning och ställningstagande till vård och behandling. I de fall vi bedömer att du ej kan erbjudas vård och behandling på vår klinik skickas omgående remissvar till remittenten.
Personer med ett omfattande vård- och rehabiliteringsbehov där det krävs hembesök, akuta vårdinsatser eller omfattande samarbete med vårdgrannar hänvisas till de psykiatriska sektorerna.
Vid behov av heldygnsvård krävs remiss av vårdgivare alternativt egenanmälan via vår telefonmottagning. För personer som inte tillhör Stockholms läns landsting erfordras alltid en specialistremiss/betalningsförbindelse.
Vi har vårdavtal med Stockholms läns landsting, vilket innebär att ditt besök sker på samma villkor som ett besök hos en offentlig vårdgivare – det vill säga att högkostnadsskydd gäller.