Svar på vanliga frågor

Klicka på frågan för att se svaret

Ja, det gör vi. Vissa hemtjänster har lokaler som lämpar sig extra väl för umgänge, de kan erbjuda filmvisning, allsångsträffar med mera. Läs mer under respektive hemtjänst.

För oss är det viktigt att se till hela människan och du som anhörig spelar en viktig roll i våra kunders liv. Här kan du läsa mer om hur vi kan stötta dig.

Nej, vi finns för alla, helt oberoende av religiös tro och livsåskådning. Vi erbjuder dock exempelvis samtal med präst eller diakon för de kunder som önskar. Den som vill kan även delta i Ersta kyrkas många aktiviteter.

Vi förvarar våra kunders nycklar på ett säkert sätt i speciella säkerhetsskåp. I vissa hemtjänster har vi även så kallad nyckelfri hemtjänst, där våra kunder har särskilda lås som våra medarbetare kan låsa upp med hjälp av mobiltelefoner.

 

Vad roligt! Kontakta din biståndhandsläggare hos kommunen så hjälper de till med bytet.

Kontakta din biståndshandläggare så kan de hjälpa dig.

Ja, genom våra matleverantörer kan vi erbjuda matlådor hem till dig som har ett biståndsbeslut för detta. Läs mer här.

Om du har ett biståndsbeslut för trygghetslarm så utför vi larminsatser.

Vi hjälper till med tillagning av enklare maträtter om det finns i ditt biståndsbeslut – kontakta din biståndshandläggare för mer information.

Vi kan hjälpa till med exempelvis städning, inköp av mat, tvätt, dusch och promenader. Vad just du har rätt till för typ av hjälp bestäms genom ditt biståndsbeslut från kommunen.

Vi erbjuder hemtjänst i Stockholmsregionen samt i Gävle och Sundsvall. Du hittar mer information här på webbsidan.

Vi försöker hålla våra arbetsteam små så som möjligt så att endast ett fåtal olika personer kommer hem till dig. Du har däremot alltid en kontaktperson som har hand lite extra om dig och som du vänder dig till med frågor och synpunkter.