Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på vanliga frågor om rehabilitering och ditt besök hos oss på Aktiv Fysioterapi. Har du ytterligare frågor är du självklart alltid välkommen att höra av dig direkt till oss. 

Vi ser fram emot ditt besök!

Inför och under ditt besök

Nej, du behöver inte vara ombytt, det går bra att komma i dina vanliga kläder.

Vid första besöket måste du betala din resa till mottagningen själv. Ersättning för den resan kan man ansöka om i efterhand. Om vi bedömer, vid besöket, att du är i behov av sjukresa, kan personalen på mottagningen hjälpa till att ordna med sjukresekort för kommande besök. Ring i god tid före ditt besök om du behöver hjälp med sjukresor inför besöket, så hjälper vi till med att registrera resorna.

Om du har behov av tolk ber vi dig kontakta mottagningen i god tid innan besöket så hjälper vi till med att boka tolkservice.

Lämna återbud så fort som möjligt för att kunna bereda plats för annan patient. Återbud senare än 24 timmar innan avtalad tid debiteras enligt gällande taxa oavsett frikort. Återbud kan lämnas på www.1177.se eller på vår telefonsvarare 08-714 64 38 hela dygnet. Du återkommer själv för att boka en ny tid.

Du kan via www.1177.se gå in och läsa din journal, efter att din fysioterapeut har signerat journalanteckningen.