Välkommen till Min vård 

Du som är patient på någon av nedanstående mottagningar kan få hjälp med många av dina ärenden digitalt via Min vård. Successivt kommer fler vårdeneheter att anslutas och tjänsten utvecklas.

Via Min vård kan du kontakta din mottagning på Ersta sjukhus när du vill, dygnet runt. Vårdpersonalen på din enhet svarar dig under tjänstens bemannade öppettider. Du får en sms-avisering när du fått ett svar.

Fördelar med Min vård 

I Min vård kan du kontakta Ersta precis när du vill. Du slipper telefonköer och du behöver heller inte gå och vänta på att Ersta ska ringa tillbaka till dig på en viss tid.

En annan fördel är att du har möjlighet att läsa den information du får från vården många gånger och får en överblick över dina kontakter med oss.

Via Min vård kan även din vårdpersonal kontakta dig, till exempel inför ett besök hos med frågor om hur du mår, eller få återkoppling om till exempel provresultat efter ett besök.

För att använda Min vård behöver du vara patient på Ersta sjukhus och ha ett mobilt Bank-ID.

Så fungerar Min vård

  • Tjänsten är säker och enkel att använda. Det krävs ingen registrering eller nedladdning av någon app utan du loggar in med mobilt BankID via den mottagning du tillhör.
  • Beskriv ditt ärende genom att svara på några frågor.
  • Din vårdpersonal går igenom ditt ärende och återkommer till dig under tjänstens bemannade öppettider.
  • När vi svarat får du en avisering via SMS till din mobiltelefon, med en länk till Min vård där du loggar in och läser ditt svar.
  • När vi svarat får du en avisering via SMS till din mobiltelefon, med en länk till Min vård där du loggar in och läser ditt svar.
  • Vid behov kan du och din vårdpersonal fortsätta konversationen i chatten – till exempel med fler frågor eller komplettering med bilder.
  • I chatten kan du få en medicinsk bedömning, råd och recept. Ni kan också komma överens om ett videobesök eller ett fysiskt besök – utifrån dina behov.

Om din enhet inte är ansluten än så kan du kontakta dem via 1177 e-tjänster.

Svar på vanliga frågor om Min vård

När har ni öppet?

Vi svarar på ditt meddelande under tjänstens bemannade öppettider.

Du kan däremot påbörja ditt ärende vilken tid som helst på dygnet, vi hanterar ditt meddelande så snart tjänsten är bemannad.

Måste jag vara patient på Ersta sjukhus för att använda Min vård?

Ja, för att använda denna tjänst måste du vara patient hos oss eller ha en remiss till oss.

Fler digitala kontaktvägar

1177

Kommunicera med Ersta sjukhus via 1177 e-tjänster.

Mer information

Videobesök Ersta sjukhus

Flera enheter erbjuder videobesök som alternativ till fysiska besök på mottagningen via appen Videobesök Ersta sjukhus.

Mer information

Vista Dialog

Patienter på diabetesmottagningen erbjuds möjlighet till chat och videobesök via appen Vista Dialog

Mer information