Translate this page

Use Google to translate the web site.
We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Close

Ersta diakoni är en ideell förening som bedriver sjukvård, socialt arbete, utbildning och forskning professionellt och icke-vinstsyftande. Verksamheten vilar på en kristen grund och vi hjälper människor i utsatta livssituationer.

Hantera din vård digitalt

Nu kan du som är patient på Ersta sjukhus hantera många av dina vårdärenden digitalt. Min vård är en kanal för säker kommunikation med din vårdpersonal.  

Under en pilotfas gäller det enbart patienter på Gastroenheten men vår ambition är att kunna erbjuda detta till alla våra patienter.

Logga in på Min vård och beskriv vad du behöver hjälp med och så ser vi till att du får bästa möjliga hjälp med ditt ärende av vårdpersonalen på din enhet.

Du kan påbörja ditt ärende vilken tid på dygnet som helst, vi läser och besvarar ärenden måndag-torsdag kl 9-15 samt fredagar kl 9-12.

 

Klicka för att logga in

Så fungerar det

  • Logga in. De flesta webbläsare fungerar bra, t ex Google Chrome och Safari - undvik dock Internet Explorer.
  • Du kan endast söka vård för dig själv via Min vård. 
  • Beskriv varför du önskar kontakt genom att svara på några frågor. 
  • Vi läser igenom dina svar och tar sedan kontakt med dig.  
  • När vi svarat får du en avisering via SMS till din mobiltelefon, med en länk till Min vård där du loggar in och läser ditt svar.
  • Vid behov kan du och din behandlare fortsätta konversationen  i chatten – till exempel med fler frågor eller komplettering med bilder.
  • I chattsamtalet kan du få en medicinsk bedömning, råd och recept. Ni kan också komma överens om ett videobesök eller att du behöver komma till mottagningen för ett besök.

Jag får inte tekniken att fungera, hur ska jag göra?

Vid frågor av rent teknisk karaktär är du välkommen att kontakta oss på tekniksupport@erstadiakoni.se så hjälper vi dig.

Exempel på ärenden

Några exempel på ärenden som med fördel hanteras digitalt är ombokning av tid, receptförnyelse eller frågor om intyg. Du kan också höra av dig vid förändrade symptom samt frågor om din sjukdom och behandling.

Vad krävs för att ta kontakt?

Allt du behöver är en mobiltelefon/läsplatta/dator med internetuppkoppling och BankID. Läs mer och ladda ned BankID här >>

Några fördelar med digital kontakt

  • Du behöver inte vänta på att bli uppringd och kan kommunicera med oss när det passar dig – dygnet runt. Vi svarar dig alltid inom två timmar när du tar kontakt med oss under chattens öppettider. 
  • När du chattar med oss behöver du inte vänta kvar på svar. Du får ett sms när det finns ett svar.  
  • Enklare ärenden kan hanteras helt digitalt och kräver inget mottagningsbesök - exempelvis uppföljningar av provsvar, frågor kring pågående ärenden etc. Det kan också handla om årskontroller av kroniska sjukdomar där medicinering fungerar bra och du som patient inte har behov av mottagningsbesök. 
Skriv ut